Logo
Het logo van het Omgevingsloket wordt gebruikt in digitale diensten om de site te identificeren als een officiële dienst van het Omgevingsloket.
Het logo bestaat uit een beeldmerk én een woordmerk. Het beeldmerk is het zogenoemde "target". Het woordmerk, de naam van de afzender, staat er rechts van. Het target bestaat uit 3 lagen, in 3 kleuren. Het woordmerk bestaat uit 2 kleuren. Optioneel staat er een extra tekstregel onder het woordmerk met de naam van de specifieke dienst, bijvoorbeeld "beheerportaal".
Hoe te gebruiken
- Plaats het logo altijd linksboven op de website.
- De hoogte van het logo valt binnen het verticale 8px grid, zie voorbeelden hieronder.
- Extra tekstregel (optioneel)
- Extra tekstregel font Asap Regular size 20, line height 24 in grijs (
#666666
);- Max. 20 tot 25 karakters in extra tekstregel;
- De tekstregel lijnt links aan de "O" van "Omgevingsloket".
- Het webfont Asap is beschikbaar onder Open Font License via Google Fonts.
- Het logo verwijst altijd naar de homepage van de dienst zelf. AIs er geen homepage beschikbaar is, zoals bij een enkel formulier, dan verwijst het logo naar omgevingsloket.nl
Beschikbare varianten
Logo | Logo met Beta label | |
---|---|---|
Omgevingsloket | ||
Beheerportaal | ||
RTR | ||
Samenwerken | ||
Stelselcatalogus | ||
DSO Toolkit |
Gedrag en toegankelijkheid
- Zorg dat er een tekstueel alternatief beschikbaar is bij het logo.
- Als een logo een anchor naar de homepage heeft, moet de afbeelding
alt="dso-toolkit.nl [homepage]"
krijgen; - Als er een "extra tekstregel" bij staat moet deze terugkomen in de alt tag. Bijvoorbeeld "Omgevingsloket DSO Toolkit";
- Als een logo los gebruikt wordt krijgt het
alt="logo digitaal stelsel omgevingswet"
.